Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Błąd P2014 co go powoduje?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Błąd P2014 co go powoduje?

    Pierwsze zamówienie telefonicznie, a potem osobiście - tak wyszło
    Tak mówiłem, że mam info z forum.
    Pan do mnie, że na forum nic nie ma, a ja jest tylko trzeba mieć konto - czujny

  • #2
    Błąd P2014 co go powoduje?

    Witam.

    To mój pierwszy post na forum, proszę o wyrozumiałość.

    Świeci kontrolka CHECK, a z obd odczytałem błąd P2014. Znalazłem w sieci że dotyczy on jakiegoś sensora "Runnera" przy kolektorze dolotowym. Dodatkowo przestał działać tempomat. Wyświetla symbol awarii na wyświetlaczu , ciemnopomarańczowy wykrzyknik i symbol tempomatu.

    Co można sprawdzic przed udaniem sie do serwisu?


    trebor

    Komentarz


    • #3
      Błąd dotyczy potencjometra połozenia klap kolektora ssącego - G336.Moze on wynika z zasyfienia klap albo z uszkodzenia samego potencjometru. Sprawdz jeszcze wtyczke do niego.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz


      • #4
        Podejrzewam że przyczyną mogą być przegryzione przez kuny przewody. Od sondy lambda , tej za katalizatorem już musiałem leczyć. Plaga tego u mnie i widzę co raz to nowe ślady na silniku. W którym konkretnie miejscu znajduje się ten potencjometr? Widać go, bez rozbierania połowy auta?

        Jeszcze jedno pytanie dotyczące tego błędu P2014. Czy on oznacza zwarcie , czy też może przerwę w obwodzie?

        I jaki to może mieć wpływ na działanie tempomatu?

        Komentarz


        • #5
          trebor75, sprawdź e-mail. Potencjometr ( po lewej od strony rozrządu ) i grucha sterująca ( od prawej od strony pompy paliwa ) są wizualnie "na wierzchu". Możesz spróbować ręcznie ruszyć sztangą od gruchy, czy chodzi płynnie i bez zacięć.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            Dziękuję za przesłany materiał edukacyjny. Przeprowadziłem badania, ale niestety nie udało mi się zlokalizować wspomnianego potencjometru. Silnik w mojej skodzie wygląda zupełnie inaczej , i niewiele widać z wierzchu. Być może więcej dałoby się zobaczyć od spodu na podnośniku. Auto ma przebieg 8 kkm więc podejrzewam że jednak nie zanieczyszczenie klap a pogryzienie przewodów przez kuny objęło wiekszy kawałek instalacji elektrycznej. Wydaje mi się że kolektor biegnie jak gdyby pod silnikiem , patrząc z góry i przypuszczalnie tam leży problem.
            Silnik w mojej octavii to wersja 132 kW.

            Error 404

            Komentarz


            • #7
              trebor75, sorki, nie wiem czemu ubzdurało mi się że masz BZB/CDAA. Kolektor masz na tym zdjęciu w dolnej części, powyżej obudowy chłodnicy ( patrząc od dołu zdjęcia ). Niestety gdzie jest tam dokładnie ten potencjometr w CJSB to nie wiem...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz


              • #8
                Przypuszczam że ten element znajduje się gdzieś pod silnikiem w kierunku tyłu pojazdu i turbiny.
                Bez wejścia pod auto raczej się nie obejdzie.
                Mam gwarancję wiec udam się chyba do serwisu, ale obawiam się że jak to będzie sprawka kuny , to skroją mnie bez litości za tę usługę.

                [ Dodano: Sro 12 Lis, 14 17:57 ]
                W serwisie wymieniono czujnik położenia klap, i problemy zniknęły. Tempomat też nie działał prawidłowo z powodu błędu od czujnika położenia klap.
                Prz okazji wymieniono przeciekającą obudowę termostatu. Podobno to częsta usterka w silniku 1.8
                Na razie nic nie szwankuje....

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X